Agf betaler 15 mio. kr. i årlig husleje for det nye stadion i Aarhus. Det er suverænt den højeste leje for et kommunalt stadion i Danmark.
Hvad sker der med lejeaftalen?
Lejeaftalen mellem Agf og Aarhus Kommune er blevet godkendt. Agf får råderet over stadion i 19 dage om året, mens kommunen får råderet over stadion i 31 dage til at afvikle landskampe eller andre arrangementer.
Hvorfor er lejen så høj?
Lejen er høj, fordi Agf skal dække omkostningerne for at drive stadion. Klubben har måttet strække sig langt for at komme i mål med forhandlingerne. | Stat | Value | | --- | --- | | Årlig husleje | 15 mio. kr. | | Råderet over stadion | 19 dage om året |
Hvad siger Agf-direktør Jacob Nielsen?
- Det har samtidig været et krav fra kommunens side, at Agf alene skal drive stadion, hvilket er enestående i Danmark og medfører store omkostninger for klubben sammenlignet med vores Superliga-konkurrenter på kommunale stadions.
Agf betaler nu suverænt mest i stadionleje i Danmark. FCM og FCN har Superligaens næst- og tredjehøjeste stadionleje. Prisen for at leje Right to Dream Park er i 2026 4,3 mio. kr. for 70 procent udnyttelse.
Agf Hub